četvrtak, 21.08.2014.

....tko te šiša?...

gledam neki dan jednu Englesku emisiju o starim zanatima...u kojoj s toliko poštovanja govore o ljudima koji su omogućili da živimo u lijepo uređenim toplim kućama, udobno zavaljeni u svoje fotelje s papučama na nogama, s lulom i čašom pića...povremeno grickajući kekse...ogrnuti u topli ogrtač .....dok slušamo muziku sa gramofona.... naglašavajući da ničega ne bi bilo da nije bilo obrtnika koji su sve to napravili svojim rukama...te dalje nastavlja o učenju tkanja tkanina....zanat koji se uči i po nekoliko godina...ali je lijep, stvaralački ....

...i kod nas su obrtnici bili cijenjeni...o šegrtima postoje i priče u našoj književnosti...al ipak kad se dijete ide upisat u školu pazi se da ne ide u neko obrtničko zanimanje....to je ipak za neke druge... moje dijete će završit fakultet (pravo ili ekonomiju)....svatko treba bit pravnik ili manager....a naročito dijete od mame koja nosi dizajnersku odjeću, s visokim štiklama uz odgovarajuću kožnu torbu, lijepo izmanikiranih noktiju prepunih zlatnog nakita, s trobojnim pramenovima na svježe isfeniranoj kosi koja lijepo upotpunjuje dobro našminkano lice...

...na jednom rođendanu prije nekoliko dana kaže meni prijateljica:
- svako dijete treba najprije naučit nešto rukama radit i stvarat, a onda neka radi u životu što god hoće! Samo tako si mu osigurao egzistenciju i sretan i siguran život.

... zašto tako ne misle roditelji? Zato jer je radit rukama ispod časti? Časno je i pošteno jedino ako sjediš u nekom uredu i tipkaš okolo po internetu? Što je veći ured u kojem sjediš, to znači da su te roditelji bolje odgojili?

...ma opet ja skrećem s teme i trabunjam...al činjenica je da samo kod frizera možemo bit sigurni da je osoba išla u školu ...jedino su oni zadržali onu cehovsku povezanost, a tako čuvaju struku...(ok i liječnici i medicinske sestre)...ali o svim ostalim stvarima ne govorimo....samo pitamo tko zna koga tko će nam napravit nešto... tome je valjda kriva tržišna ekonomija i stav da svatko ima jednaka prava za radit što god hoće...radila sam kuću i nemam pojma za što su se školovali ljudi koji su mi radili po kući...znam da je onaj što mi je radio zidove po noći radio u pekari...elektroinstalacije su zamalo izgorile, jer je to komplicirano i ja to ne razumim, bratu mi se svako malo zaštopa instalacija pa cijeli dvor pliva...da ne kažem u čemu... .


(bazen mog brata )

...dok se tako rušilo i gradilo po kući ....kad mi je stolar (mlad momak) došao postavit rukom napravljen prozor... počeo je čistit oko sebe da bi napravio posao kako treba...svi su zašutili, gledali ga što i kako radi...krali su mu svaki pokret očima....

...danas...nekoliko godina poslije, kad sam došla do onih koji su baš majstori svog zanata, saznala sam da su mi elektroinstalacije kao tiramole po getu, te da je vodovodna vertikala napravljena na najdonjoj dopuštenoj toleranciji i spojena na kriva mjesta....

...kako nam se to dogodilo da ne cijenimo struku? Znamo li uopće koju je školu završio onaj što radi za nas i onaj čije usluge plaćamo?

....vraćam se kući s posla...a novi susjed radi nešto u ulici.... ima ih 4-5...sa skalama koje non stop miču od zida do zida...dok sam pozdravljala čujem razgovor:

- nema slobodnih linija, a u centrali kažu da imaju!
- a uvik je to tako. Nemaju oni pojma što je na terenu.


...dođem kući i kažem sinu:
- susjed izgleda stavlja telefon pa nema slobodnih brojeva
- da nema broja, ne bi mu stavljali telefon, sigurno je to firma XY
- nemam pojma
- imaju majice (opisuje ih)
- da
- pa oni nikad ne mogu pronać slobodnu liniju. Kad je pronađu bit će to svjetsko čudo!


....znači da osim što se zna da ljudi ne znaju radit, zna se već i koja firma ima uvijek iste greške? I nama je sve to skupa smiješno?????

...rodica od moje prijateljice je ushićena što bi mogla otvorit obrt za stavljat silikonske nokte.

- kad si ti završila za pedikera?
- to ti je manikir, nije pedikura to ne znam radit.
- ali pediker je zanimanje koje podrazumijeva da netko zna sredit i ruke i noge
- ma ovo se ne dira noktiju, ovo je samo stavljanje silikona
- da bi stavila silikone ti moraš izbrusit nokat?
- da. ako to ne napraviš neće lijepo izgledat
- i tako dopustiš da ti kroz nokte u organizam uđe kemikalija? Pa ti me hoćeš otrovat!
- e sad ti dramatiziraš
- pa valjda nokti imaju neku funkciju u našem organizmu osim što služe za čačkanje nosa i ušiju?
- ti uvik nešto grintaš!


...grintala ja ili ne... iako nemam pojma o čemu govorim...ona ima još manje pojma ...a zarađivat će na tome ...i ako se uspije nametnutu svijetu mode, skupo će mi naplaćivat jeftino trovanje ....

...nama je sve ovo postalo normalno, jer mislimo da smo nemoćni? Ma dajte! Nakon što sam se opekla na vlastitoj koži...ne da znam tko me šiša....nego znam i ocjene u školi onih što su mi monitirali WC dasku... ja ne dam da me više zezaju.... .a Vi? Tko Vas šiša?...
.



- 10:01 - Gukni ako si faca (14) - #

<< Arhiva >>